8 nov. 2012

Foloseau un meteorit veche de 4 miliarde de ani ca să ţină uşa deschisă şi habar nu aveau


meteorit veche de 4 miliarde de ani 

 O familie din Statele Unite a folosit ani de zile pe post de oprelişte la uşa casei un meteorit vechi de 4 miliarde de ani. Bucata de rocă spaţială cântăreşte 14 kilograme şi a ajuns acum în proprietatea unei Universităţi din Kentucky. 



Meteoritul pare o piatră banală, dar are 4 miliarde de ani vechime. A ajuns în proprietatea unei familii din Kentucky  în prima jumătate a secolului trecut.

"Bunicul meu, prin anii '30, a găsit bucata pe un câmp. Soţul meu a cumpărat un detector de metale. A mers în grădină şi a pus detectorul peste bucata de piatră şi imediat a piuit, arătând semnul de supraîncărcare" povesteşte Donna Lewis.



Au chemat un expert de la Univeristatea Kentucky, care şi-a dat seama imediat că are în faţă un lucru de o valoare inestimabil. "I-am aruncat o singură privire şi mi-am dat seama imediat ce este. A trecut inclusv toate testele ulterioare" explică Jerry Cook, profesor de astronomie.

Experţii spun că bucata de meteorit aparţine unui corp ceresc care a lovit Statele Unite în anii 1850. Meteoritul este unul extrem de rar, iar valoarea lui este foarte mare. Preţul poate ajunge chiar şi la câteva sute de mii de dolari.

Nimeni nu ştie însă daca familia care îl avea a primit bani pentru a-l dărui apoi univeristăţii.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu